2013. augusztus 13., kedd

Őszibarackbefőtt -gumibarackból

Befőttet bárki tud készíteni,amiért mégis megszületett ez a bejegyzés az a gumibarack  más néven ipari vagy konzervbarack nagyszerűsége miatt.
Tapasztalatom szerint sokan nem ismerik,de jó szívvel ajánlom!Fajtáját tekintve "Babygold"néven ismert.
Normál állapotában semmi illata,tapintása "gumis",íze nulla.Viszont télre  a legfinomabb,legszebb színű befőtt lesz  belőle.Chutney-nak is nagyon finom.
Jól bírja a főzést,nem puhul meg a húsa és ragyogó aranysárga marad még 2 év múlva is.
Egyetlen hátránya azért van...nem magvaváló természetesen :)

A hozzávalókat nagyjából írom,ízléstől függ a cukor és a víz mennyisége ,inkább a tapasztalataimat írom le a készítéssel kapcsolatban.


             

                                   

Hozzávalók:
-25 kg gumibarack
-kb .9-10 l víz
-kb.60 dkg cukor
-nátrium benzoát


-steril üvegek
-gyerekek és férj segítő kezei :)
-plédek
-nagylukú tölcsér


-víz és citromlé az előkészületekhez

Az üvegeket sterilizáljuk.
Egy óriási vájdlingba vizet teszünk kb.félig és beleöntünk 1 dl citromlét.Ebbe tesszük a szeletelt barackokat,amelyek így nem barnulnak meg.
A barackokat először körben bevágjuk,majd egy határozott mozdulattal szétcsavarjuk.
A magját eltávolítjuk és nagyon vékonyan meghámozzuk.
A húst tetszőlges darabra vágjuk.Mi 6-8 felé vágunk egyet,mert így gazdaságos az üvegek kitöltöttsége:)

Ha segítségem van már félúton  egy 7-8 literes lábosba vizet kezdek forralni.Én literenként 6-7 dkg cukorral.
Ha forr a szirup,beleteszek egy adag citromos vízből kivett barackot .Annyit amennyit a lé majdnem ellep.
Mivel itt lehűl a szirup ,megvárom míg újraforr és 1-2 perc forrás után üvegekbe töltöm a barackot.
Teszek rá egy késhegynyi nátriumot,felöntöm a sziruppal és lezárom az üveget.Szárazdunsztba sorakoztatom őket.

Minden körnél,ha kell pótolom a vizet és a cukrot.
Egyszerre teljesen fölösleges készíteni,mert sok és lassú lesz a folyamat.Így is az:)
Ezt a mennyiséget négyen pucoltuk ,én szirupoztam és így kb.3,5-4 óra volt a művelet :))
1-2 nap kell a teljes kihűléshez.
Ízesíteni bármivel lehet amihez kedvünk van.

4 megjegyzés:

  1. Tényleg nagyon szép színe van!Nem ismertem ezt a gumibarack elnevezését:-)

    VálaszTörlés
  2. Sosem hallottam még gumibarackról. Ámbár ha belegondolok, finom barackot és piacról még sosem ettem, csakis az én jó öreg barackfámról. Fehér húsú, mézédes, magba váló és a bőre szinte leomlik róla... Majd utána nézek ennek a baracknak. A befőtt csodás! Elkelne mondjuk 20 üveg a polcomra belőle...

    VálaszTörlés
  3. Azért kerestem rá, mert nem tudtam, más hogyan bánik ezzel a barackkal. Nem tudtam, hogy gumibaracknak hívják. Sajnos nem magvaváló, de nagyon finom. Holnap fogom elrakni. Igen, kicsit macerás...de finom.

    VálaszTörlés
  4. Egészben szoktam elrakni nagyobb üvegekbe nagyon finom. A magtól enyhén kesernyés ízt kap. Érdemes kipróbálni .

    VálaszTörlés