2013. január 30., szerda

Csokis csavart

Még karácsony előtt láttam egy formázásról képet,ami nagyon megtetszett.Az egyik csoportban a facebookon a fél csoport végig sütötte,ki-ki a saját tésztájával.Nálunk most ez a kedvenc kalácstészta.
Eredetileg a töltelék nutella,de én és Bence nem szeretjük,így  kakaó is került bele.



Hozzávalók:
-60 dkg liszt
-2,5 dkg élesztő
-10 dkg cukor
-3 tojássárgája
-5 dkg olvasztott vaj
-3 dl tej

Töltelék:
-30-40 dkg nutella
-4 ek. kakaó


A lekenéshez :
-1 tojássárgája

A tészta hozzávalóit  a géppel bedagasztatom.
Félreteszem kelni 45-50 percre.
A töltelékhez  megolvasztom a nutellát,hogy jó folyós legyen .
A tésztát téglalap alakúra nyújtom , megkenem a töltelékkel, majd  megszórom a kakaóval és félbehajtom.
Pizzavágóval 2 cm-es csíkokra vágom ,megcsavarom,majd feltekerem mint a csigát.







Sütőlapos tepsin újra duplájára kelesztem,tojássárgával lekenem,majd 180C-ra előmelegített sütőben 20 percig sütöm.
Durván csokis,puha kalács lesz :)



Csokis csavart

3 megjegyzés:

  1. Gyönyörű szép lett! Imádom én is! :)

    VálaszTörlés
  2. Látom kezd végig söpörni a csavarás a blogokon. Eszméletlenül jól néz ki. A nutellát én sem bírom. Kakaóval jöhet!

    VálaszTörlés