2012. október 5., péntek

Hamburger

Hamburgert régóta készítek itthon.Általában Limara hamburgerzsemléjét szoktam elkészíteni,de most kipróbáltam egy másikat is Alexától a nem vagyok mesterszakács blog írójától.Mindkettő finom,de mindig a  legújabb a legfinomabb:) 





Hozzávalók a zsömléhez:
-60 dkg kenyérliszt
-2 tojássárgája
-2 dl tej
-1 tk. só
-1,5 ek porcukor(Alexánál 3+1)ha valaki nem szereti az édeskés ízt elhagyhatja)
-2 dkg élesztő
-10 dkg vaj
-2 dl tejföl


Hozzávalók a husihoz:
-1 kg darált marhahús (vagy bármilyen husi)
-1 apróra vágott hagyma
-só, bors
-petrezselyemzöld
-1 dl tejszín
-5-10dkg reszelt füstölt sajt

Tálaláshoz:
-saláta
-paradicsom
-lila hagyma
-uborka
-kechup
-majonéz
-fűszeres sült krumpli


A dagasztógépbe tettem mindent a vaj kivételével és bedagasztottam.Legvégül hozzáöntöttem az olvasztott,de nem meleg vajat és azt is eldolgoztam.
Duplájára kelesztettem.
Aztán 9 darabba szedtem és gömbölyítettem.


Sütőlapos tepsire raktam és letakarva újra duplájára kelesztettem. Amikor kész, tojással lekentem, szezám és lenmaggal megszórtam.


Előmelegített 180 C-os sütőbe 15-18 percig sütöttem.



A húspogácsa hozzávalóit összekevertem, hűtőbe tettem és akkor kezdtem el sütni amikor a zsömléket beraktam sütőbe.
A tenyeremben laposra nyomkodott husit, kevés vaj és olívaolaj keverékén sütöttem pirosra, mindkét oldalát  kb. 3-4 percig oldalanként.



A sült krumplihoz, a krumplit összevágtam, fűszereztem sóval, borssal, rozmaringgal, kevés olajjal meglocsoltam és 200 C-os 15-20 perc alatt ropogósra sütöttem.
Tálaláskor mindenki magának készíti el a hamburgerét a kedvenc hozzávalóival.





1 megjegyzés:

  1. Csoda szépek lettek,biztosan finom is! Ki fogom ezt is próbálni,eddig csak az angol változatot készitettem,mondjuk az is izlik nagyon:))

    VálaszTörlés