2012. szeptember 15., szombat

Kígyórétes

Nagyon egyszerű klasszikus nagyis süti.
Most túrótöltelékkel,de nagyon finom meggyel,almával,mascarpone-gyümölcs kombinációval is.
Sőt sós töltelékkel is.



Hozzávalók:

-50dkg liszt
-25 dkg vaj(margarin)
-2 tojás sárgája
-5 dkg cukor
-2 dkg élesztő
-1-1,5 dl tej
-pici só

Töltelék:
-1 kg túró
-ízlés szerint cukor
-1 citrom héja
- a két tojás felvert fehérje
-2 kanál búzadara

Az élesztőt kevés tejben felfuttatom.
A margarint a lisztelés a cukorral elmorzsolom,majd beleteszem a többi hozzávalót az élesztővel együtt és jól összedolgozom.
4 cipóba osztom.
A tölteléket összekeverem úgy hogy a habbá vert fehérjét csak a legvégén adom hozzá óvatosan.

 A 4 cipóból, 4 db 20*40 cm-es téglalapot nyújtok,majd gondolatban 3 részre osztom a csíkot és a középső csíkra halmozom a tölteléket.
A két szélső csíkon pedig kb. 2 cm-es rézsútos bemetszéseket vágok pizzavágóval(vagy késsel).
Majd váltakozva a töltelékre hajtogatom.
Mivel az én fázisfotóm elszállt az éterben ,Gabinál megnézhetitek:)

Amikor kész sütőlapos tepsire tettem,felvert tojással lekentem és mandulával megszórtam.
Előmelegített,180C-os sütőbe sütöttem  20-25 percig.


3 megjegyzés:

  1. Gyönyörűséges és elnézve a hozzávalókat, nagyon finom lehet:)))

    VálaszTörlés
  2. Olyan szép lett, és mivel tudom, hogy finom is... bizony elfogadnék belőle egy szeletet. :) Köszi.

    VálaszTörlés
  3. Köszi lányok és külön köszi Gabi,hogy nem vetted fejem a "képhasználatért":DDD

    VálaszTörlés