2012. szeptember 2., vasárnap

Chili zselé

Ahogy Duende írta"Izzó rubinpiros gyöngyöcskék korallpiros tengerben."
Amikor megláttam a fotót már megfogott,hát még amikor megláttam ,hogy mindez chiliből van!

Fantasztikusan finom,csípős,édeskés,eszméletlen jó ízű paprikacsodát kapunk,melyet aztán társíthatunk,grillezett camemberttel ,füstölt sonkával,gyümölccsel,vadhúsokkal és még annyi mással.

                         

                                         

 


Hozzávalók:
-2 kisebb kápia paprika,
-10 csilipaprika
-25 dkg cukor
-1 dl fehérbor ecet
-1 csipet só
-4,5 dl víz
-1 tasak 3:1-ben befőző zselé(haas)

   A chilit kimagoztam,a paprikát 4 felé vágtam és 0,5 dl vízzel a kelyhes turmixba összezúztam.
Gumikesztyű ajánlatos!!Bár én nem használtam,de még másnap is éreztem a kezemen a csípősséget.
A vizet,cukrot,sót ecetet feltettem főni.A chilihez hozzáadtam a zselésítőt,majd a forrásban lévő vízhez adtam.kb.5-6 percig főztem,amíg a víz is áttetsző vörös nem lett.

Az előkészített üvegekbe töltöttem,rácsavartam a tetőket,fejre fordítottam 5 percig,majd száraz dunsztba tettem amíg ki nem hűlt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése