2012. augusztus 16., csütörtök

Szedres gombóc

A gombóc tésztáját úgy készítem mint a klasszikus szilvásat.
A szilva helyére pedig szeder kerül.



Hozzávalók:
-80 dkg főtt krumpli
-40 dkg rétesliszt
-1 tojás
-5 dkg vaj
-pici só


- szeder


A morzsához:
-5-8 dkg vaj
-15-20 dkg zsemlemorzsa

 A krumplit megfőzöm,összetöröm és kihűtöm.
Ha kihűlt hozzákeverem a tojást,a sót és a lisztet.
Attól függően milyen vizes a krumpli,lehet,hogy több vagy kevesebb liszt kell.
Jól nyújtható,de nem túl lisztes tésztát kell kapjunk.
A tésztát 4-5 mm vastagra nyújtom,felkockázom.A közepébe 2-3 szem szedret teszek,rászórok egy pici barnacukrot és gombóccá formázom.
Forró,lobogó vízbe teszem.Ha feljöttek a tetejére kb. még 5 percig főzöm.
Közben a vajon megpirítom a morzsát és ebbe hempergetem a leszűrt gombócot.
Mennyei lett ezzel a savanykás gyümölccsel!

De ha az édeset szereted ,csokis gombóc is volt  nemrég,

3 megjegyzés:

  1. Huh, nyami. Isteni lehet, imádom a szedret, de gombócba még sose tettem :)

    VálaszTörlés
  2. Én is kipróbáltam! Isteni! Málnával is próbáld ki:)

    VálaszTörlés
  3. Köszi Lányok!Málnával is kipróbálom:))

    VálaszTörlés