2012. augusztus 28., kedd

Áfonyalekvár

Ebben az évben,hihetetlen mennyiségű(3 kg!)áfonyához jutottam!Nem tudjátok elképzelni mennyire örültem:))

Készült áfonyás sajttorta,erdei gyümis joghurttorta,áfonyás muffin,ettünk reggeli müzlihez natúr joghurttal,túrós tejszínes pohárkrémnek és csak úgy magában,került a fagyóba és készült lekvár is.





Hozzávalók:
-1 kg áfonya
-20 dkg barna cukor
-0,5 dl fekete rum(elhagyható)
-1 csg. 3:1-ben zselésítő 


Az áfonyát megmostam,majd a cukorral és a zselésítővel együtt feltettem főni,egy vastag talpú-falú lábasba.
Az üvegeket előkészítettem(én mosogatógépbe szoktam magas hőfokon).
Amikor felforrt beleöntöttem a rumot,újraforrástól számítva még kb 5 -8 percig főztem,üvegekbe töltöttem.Rácsavartam a tetőket és fejre fordítottam őket,hogy vákum képződjön.Pokrócba tekerve hagytam őket kihűlni.

Bíborosan lilás,savanykás hiperfinom.Natúr joghurtba keverve,kalácsra kenve,vadhúsokhoz,(csak úgy kanalazva:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése