2012. július 23., hétfő

Feketeribizlis habos csoda

Ezt a csodát Csupa Csoki-nál találtam és sürgős kipróbálásra várt.
Ő szederrel készítette én fekete és piros ribizlivel.




Hozzávalók:
-15 dkg liszt
-10 dkg vaj
-5 dkg cukor
-1 kis tojás sárgája
-1 citrom reszelt héja


A krém:
-4 dl tej
-2 tojás sárgája
-3 púpos ek. keményítő
-3 ek.cukor
-1 vanília kikapart belseje vagy vaníliás cukor


10-15 dkg ribizli

A habsipkához:
-3 tojás fehérje
-12 dkg porcukor
-1/2 citrom leve


A linzertésztát összegyúrom,majd kinyújtom és egy piteformába teszem majd vaksütéssel elősütöm.
15 perc 180C-os sütőben.

Amíg sül elkészítem a krémet.
A keményítőt,összekeverem a cukorral,a tojássárgákkal.
A tejet felteszem melegedni.
1 dl langyos tejet teszek a keményítős részhez majd amikor elkezd forrni a tej beleöntöm a tojásos egyveleget.
Besűrítem.Hagyom langyosra hűlni,közben elkészítem a habot.

A tojások fehérjét félig felverem,majd lassan hozzáadagolom a porcukrot,végül a citromlevet.
Addig verem míg fényes és jó kemény nem lesz.

Aztán összeállítom a sütit.
A linzer alapra kenem a krémet,majd megszórom a ribizlivel,rásimítom a habot.


















180C-os sütőben még 10 percig sütöm.
Kihűlve,szeletelem.

3 megjegyzés: